Eredmények

 

255-ször tekerték le a Giro d’Italia távját a Bringázz a Munkába kampányban

255-ször tekerte le a Giro d’Italia távját, és 84 148 pohár banánturmixban rejlő kalóriát égetett el az több mint 8600 ember, aki csatlakozott a Bringázz a munkába! kampányhoz 2019 során. Az idei kétfordulós, nyereményjátékkal összekapcsolt kampányban értékes kerékpárokat és a Giro d’Italia olasz kerékpáros körversenyre szóló utazásokat is lehetett nyerni.

Több mint 906 ezer kilométert tekertek összesen azok, akik részt vettek a 16. és 17. Bringázz a munkába! országos kampányában idén májusban és szeptemberben. A nyereményjátékkal összekötött motivációs kampányhoz csatlakozó 8675 ember száma pontosan megegyezik a Bács-Kiskun megyei Jánoshalma lakosságával. 

Így együtt összesen:

-    906 074 kilométert bringáztak - vagyis 255-ször tekerték le a Giro d’Italia 2019-es távját;
-    16 240 491 kcal energiát égettek el izmaikban - aminek pótlásához 84 148 pohár banánturmix elfogyasztására lenne szükség;
-    130 456 653 forint benzinpénzt spóroltak meg - amiből 8215-ször lehetne megtankolni egy átlagos benzines autót;
-    144 066 kilogramm szén-dioxid kibocsátását kerülték el, majdnem pontosan ennyit bocsát ki 15 perc alatt a legnagyobb hazai szénerőmű*.

A legszerencsésebb résztvevők több millió forint értékben nyertek értékes ajándékokat. Az őszi forduló során tíz kerékpárt, kilenc kerékpáros táskát, 15 Bubi-bérletet, egy kerékpártámaszt, illetve - a Giro d’Italia jövő májusi Nagy Rajt csapatának jóvoltából - ezer Giro d’Italiás pólót és két utazást a Giro d’Iitalia valamelyik olaszországi szakaszára. A nyertesekről és a nyereményekről részletes információk ért erre érhetők el:  főnyereményekpólóktáskák és Bubi-bérletek.

Tanulmányútra viszik a városvezetőket

„Sokat vitatkoztunk, hogy legyen-e ősszel kampány, mert nagy kihívás a Magyar Kerékpárosklubnak két ilyen eseményt megszervezni egy évben. Szerencsére vállalták, és mostanra látszik, hogy megérte, mert ugyan tavasszal kissé elmosta az eső a kampányt, de ősszel lehetett javítani az eredményeken – mondta Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a csütörtökön megrendezett záróeseményen a XIII. kerületben a dunaparti bicikliút mellett.

A kormánybiztos egy statisztikát idézett, ami szerint 2010 és 2018 között 25 százalékkal nőtt az autós közlekedés mértéke Magyarországon, „Amit mindenki érez a városokban, és az utak zsúfoltságán”. Szerinte az élhetőség szempontjából is fontos a szemléletváltás a városokban, hogy előtérbe kerüljenek az környezetbarát közlekedési módok. "A kerékpározás népszerűbbé tételét szolgálta az is, hogy a Giro d’Italia jövő évi magyarországi Nagy rajtjához kapcsolódóan felajánlottunk ezer pólót és két utazást a verseny egyik olaszországi szakaszára.”

A kormánybiztos reméli, hogy a Bringázz a munkába! kampány jövőre is folytatódhat, és bízik benne, hogy a nyugat-európai példákhoz hasonlóan lehetőség lesz a kerékpáros munkába járás komolyabb támogatására. A kormánybiztosság a maga részéről jövőre tanulmányútra szándékozik vinni a hazai városok vezetőit, olyan, a kerékpáros közlekedés szempontjából fejlett városokba, mint Koppenhága vagy Amszterdam. „Hogy a polgármesterek személyesen is láthassák a bringás városokat. Ez várhatóan komoly szemléletformáló utazás lesz számukra, és sok pozitív eredményt hoz városaink fejlesztésében, élhetőbbé tételében” – mondta. 

Szeged a legbringásabb vidéki város

Az öt legbringásabb vidéki város sorrendje, a bringás napok számát tekintve: 
1.    Szeged - 10 129 nap, 
2.    Debrecen - 4114 nap,
3.    Székesfehérvár - 3701 nap, 
4.    Győr - 3670 nap,
5.    Veszprém - 1511 nap. 

Az öt legbringásabb vidéki város sorrendje a megtett kilométereket tekintve:
1.    Szeged - 36 368 km, 
2.    Székesfehérvár - 33 103 km, 
3.    Debrecen - 18 901 km,
4.    Győr - 14 184 km,
5.    Veszprém - 11 546 km. 

Budapest 103 647 bringás nappal és 687 269 km-rel más ligában játszik, ezért nem hasonlítjuk össze a többi hazai nagyvárossal.

Érdekes ugyanakkor, hogy míg Szeged tavasszal abszolút első lett (a bringás napokban és a távolságban is), ősszel Székesfehérvár a távolságot tekintve alaposan otthagyta:

Szeged                  májusban: 22 677 km,     szeptemberben 13 691 km; 
Székesfehérvár     májusban: 12 215 km,     szeptemberben 20 912 km. 

Az E.On a legbringásabb cég

A kampányhoz szép számmal csatlakoztak vállalatok, amik gyakran saját háziversennyel is motiválták dolgozóikat a kerékpáros munkába járásra.

A legbringásabb öt vállalat 2019-ben:
1.    E.ON Hungária Zrt. - 3603 nap, 20 004 km
2.    Videoton Holding Zrt. - 1389 nap, 19 384 km
3.    IT Services Hungary Kft - 3733 nap, 19 276 km,
4.    Robert Bosch Kft. - 2834 nap, 16 738 km,
5.    Külgazdasági és Külügyminisztérium - 1488 nap, 12 493 km

A legbringásabb öt csapat 2019-ben:
1.    NC1 - 88 nap, 4106 km
2.    Sörvirsli - 77 nap, 3967 km
3.    ORFK - 49 nap, 3309 km
4.    Vasparipa - 122 nap, 3240 km
5.    EarlyBirds - 134 nap, 3139 km.

Természetesen az egyes résztvevők is kitettek magukért: 2019 során átlagosan 104 kilométert tekertek, de a leglelkesebb hat bringás fejenként is bőven 2000 kilométer feletti kilométert gyűjtött össze játék a tavaszi és őszi fordulójának hat hete során. 

Az eredmények ismertetését követően a nyereményjáték jelen lévő nyertesei átvehették nyereményeiket, majd csatlakozhattak a záróeseményen kötetlenül beszélgető társaságokhoz. A sötétedésig tartó rendezvényen lehetett banánturmixot készíteni mechanikus bringaturmixszal, pihenni a függőágyakon és babzsákfotelekben, pogácsát és banánkenyeret majszolni, vagy sorban állni a Hübris sörfőzde sörcsapjainál. Zenéről dj, Bahama Káosz gondoskodott, aki tekintélyes bakelitlemez-gyűjetményének pár tucat becses daravjával készült az alkalomra. 

A május 6-31. közötti tavaszi, illetve a szeptember 9-től 22-ig tartó őszi, nyereményjátékkal összekötött kampány a Magyar Kerékpárosklub szervezésében, a védjegyoltalom jogosultja, az Innovációs és Technológiai Minisztérium hozzájárulásával és az Aktív Magyarország anyagi támogatásával valósult meg.
 

*Az értékek kiszámításának módja: A 2019-es Giro d’Italia távja 3546,8 km volt, 1 db közepes banán és 2 dl 1,5 %-os tej kb. 193 kcal, egy átlagautónak 40 literes a tankja, a 95-ös benzin NAV által szeptemberben közzétett ára pedig 397 Ft, a mátrai lignites hőerőmű évente 5 millió tonna szén-dioxidot bocsát ki, Jánoshalma lakossága a KSH 2015-ös adatai szerint pont 8675 fő.

Mit kell tenned?
Hírek

További hírek