2019. október 08.

Kilencezer kilométert pedáloztak össze az ősz kilométerbajnokai

Ha csak a munkanapokat nézzük, akkor naponta bőven 100 kilométer felett bringáztak munkába az őszi kampányban legtöbbet tekerők. Ki erdőben, ki országúton, ki acél, ki karbon bringával tekert, gyakran kerülővel a munkába vagy haza. Ismerkedjetek meg az őszi kilométerbajnokokkal!
 
Összesen 9184 kilométert tekert a nyolc legtöbbet tekerő bringás az őszi kampány két hete alatt, fejenként ezer kilométernél is többet bringáztak munkába (és máshova). A Bringázz a munkába! játék persze nem arról szól, hogy minél több kilométert tekerjünk le, hanem arról, hogy lehetőség szerint minél több alkalommal válasszuk munkába járásra a biciklit autó helyett (a nyereményeket is emiatt sorsoljuk), de azért elismerésre méltó azok kitartása és elkötelezettsége is, akik nagy távokat bicikliznek. A legtöbbet tekerőket e-mailben kerestük meg kérdéseinkkel, és többen válaszoltak is, bár nem mindegyikük. (Ha még befutnak további válaszok, azokkal természetesen bővítjük a cikket.) 
 
A tavaszi kilométerbajnokok közül többen ott voltak az őszi listavezetők között is, de mivel ők már szerepeltek a májusi https://bringazzamunkaba.hu/hirek/ok-tekertek-a-legtobbet-a-tavaszi-kampanyban összállításban, ezért nem kerestük meg még egyszer őket. 

Gábor a családi fészek kialakításával járó izgalmak és feszültségek levezetése érdekében kezdett idén tavasszal újra bringázni. Szerette volna kissé összeszedni, és fizikailag is lefárasztani magát, hogy kevésbé jusson energiája a stresszelésre. Ezért kezdett rendszeresen bringázni a munkába is. Alapállapotban körülbelül 20 kilométert teker Orfű és Pécs között, és 1 óra 15 perc alatt ér be a Hauni Hungária Gépgyártó Kft.-hez, ahol programozóként dolgozik. 

A kampányhoz a cégen keresztül csatlakozott, “mivel házon belül is volt egy kisebb versengés. A cél az volt hogy megmozgassa kicsit a munkavállalóit a cég, és ehhez alapvetően biztosították a feltételek - rendelkezésre áll kerékpártároló, vannak öltözők, le is lehet fürdeni egy nagyobb túrát követően” - írta.
Egy Csepel Apollóval jár, de amikor az a kampány közben szervizelésre szorult, párja Lady Csepeljével tekert. És, hogy hogy jött össze az 1083 kilométer? 

“A történet elején őszintén szólva nem gondoltam volna, hogy ennyire lelkes leszek, de valahogy magával ragadott a hangulat. Két kollégával megbeszéltük, hogy reggelente mikor, hol találkozunk és napról napra nagyobb kerülővel betekertünk a munkahelyre… Egymást is lelkesítettük... Mint sokan mások, már én is magam mögött tudhatom a magyar tenger körtúráját - hozzátenném, ezt mindenkinek csak ajánlani tudom” - írta még.
 

Szabolcs naponta teker, évek óta bringával jár a munkahelyére. Negyven éves elmúlt, de azt írta, “alig erzem magam a felének”. Munkahelyétől ugyan csak két és fél kilométerre lakik jelenleg, de a kampány ideje alatt “mindig egyre nagyobb kerülővel” tekert, műszakos beosztásától függően be- vagy hazabringázáskor. Biciklis szempontból szabadnapjain sem tétlenkedik, akár 300 kilométeres túrákat is tesz, így érthető, hogy két hét alatt összegyűjtött 1103 kilométert.

Munkahelyén “ami egy nagy nemzetközi piacra termelő multi”, és ahol ő az “egyik vastagabb, edzettebb fogaskerék”, biztonságos, kártyás beléptetőrendszerrel felszerelt biciklitároló várja, ahol nagyértékű bringát is nyugodtan ott lehet hagyni, és van zuhanyzó, öltöző, sűrített levegős pumpa is. 
 Bringát időjárástól és időtől függően választ, karbon országútira pattan “ha túl sok szundit nyomtam az ebresztőn”, és sietnie kell, de a legtöbbször trekkingel jár, mert azon sok cuccot is el tud vinni. Télen pedig előkerül a fatbringa - vagyis az az utóbbi években terjedni kezdő, valószínűtlenül vastag kerekú bicikli - ilyenkor a környek szantóföldjei, erdői felé kanyarodik. 

 A kampányhoz azért csatlakozott, mert látta a tavaszi kampányban, hogy vannak hozzá hasonló “őrültek”, és egyre nagyobb örömmel tölti el, “ha nyeregben vagyok a jó levegőn”, ráadásul ezért nem is sokat használja “nagykorúvá érett” autóját, sőt, már több kilométert tett meg biciklivel, mint kocsival. A bringázásról az applikáció néha problémás működése sem vette el a kedvét. “Igazábol nincs is, ami elvenné, csak a napi munka tart fel” - írta. 

Marci hat éve dolgozik a Continental veszprémi vállalatánál, és ha az időjárás és a munkája is engedi - fejlesztőmérnök - kerékpárral jár. “Egyébként egész évben bringázok; télen-nyáron, éjjel-nappal. Imádom. Nem kérdés: ha tudok, betekerek a céghez” - írta.


Várpalota és Veszprém között ingázik, napi szinten 60-84 kilométert, attól függően, hogy országúton vagy terepen teker. Körülbelül másfél óráig tart neki az út egy irányba, de a kampány alatt gyakran tett kitérőket, elsősorban a Balaton felé. “A kedvenc mtb útvonalam olyan, mint egy hullámvasút, nagyon élvezetes, és garantáltan felkel tőle az ember ;) Általában ezt választom, mivel nincs forgalom és változatos.”

A cégnél fedett kerékpártároló, zuhanyzó, öltöző is várja a 33 éves, ABS-szenzorokat fejlesztő mérnököt - és gyakran visz be a munkahelyére váltóruhát előre, hogy ne kelljen hátizsákot cipelnie bejáráskor. Saját építésű bicikliket használ: terepen egy 29”-os egysebességes mountainbike-ot, országútra egy "neoklasszikus acél kerékpárt”, amivel nagyobb távokat tud megtenni (a kampány alatt is főleg ezt használta). Van még egy össztelós, 29”-os  montija, ezt azonban nem használja bejárásra, de a Bakonyban és a Balatonfelvidéken gyakran megjáratja.

A kampányhoz azért csatlakozott, mert ülőmunkát végezve kikészülne a mozgáshiánytól és motiválta a csapat is, akikkel “összefogtunk és lelkesítettük egymást, szurkoltunk egymásnak”. Ez segítette abban, hogy minden nap tekerjen egy komolyabb távot, és érzi, hogy ez az állóképességének is jót tett. Még az sem vette kedvét, hogy a kampány első, esős napján jól elázott, és bevallotta, hogy a kampánnyal egy füst alatt megcsinálta a régóta tervezett Balaton-kört is. Ősszel ő biciklizett a legtöbbet: 1439 kilométert.

A letekert kilométerekhez mindenkinek gratulálunk, és reméljük, a kampány végeztével sem dobja senki sutba a bringát.

Összes hír

Mit kell tenned?
Hírek

További hírek