2019. október 24.

Elsöprő többségben vannak az örömbringások

Minden második résztvevő több mint öt éve pedálozik, és kétharmaduk naponta bringára ült a kampány ideje alatt, derült ki az őszi Bringázza a munkába! után végzett felmérésből. A döntő többséget a bringázás öröme motiválja.

Csaknem négyből hárman (72%) a bringázás öröméért is csatlakoztak a Bringázz a munkába! kampányhoz - derült ki a kampány végén közzétett kérdőívre adott válaszokból*. Minden második résztvevő (50%), az egészségre gyakorolt pozitív hatásai miatt is csatlakozott, és persze sokakat (35%) motiváltak a nyeremények is**. Ezek az eredmények több mint reménykeltők, annak fényében, hogy a kampány lényege az, hogy minél többen jöjjenek rá, a nyilvánvaló előnyök mellett már csak a bringázás öröméért is érdemes kerékpárral munkába járni. 

A válaszadók több mint kétharmada elsősorban kerékpárral jár munkába mindennapokban, de a kampány idejére ez az arány csaknem 95 százalékra emelkedett. Ez szép eredmény, de azért nem bringázik mindenki minden nap. A kampány előtt minden második ember bringázott naponta (53,2%) a munkába, a kampány ideje alatt pedig nagyjából háromból ketten (68 százalék) ült naponta nyeregbe.

A felmérésből kiderül az is, hogy csaknem minden második résztvevő (45,8%) öt évnél régebb óta használja a kerékpárt munkába járásra, de szép számmal voltak olyanok is, akik egy éven belül váltottak erre a közlekedési eszközre. 

A kampány több mint tíz éve kezdődött, de csaknem minden második résztvevő (46%) idén csatlakozott először hozzá, igaz majdnem minden negyedikük (24%) törzsgárda-tagnak tekinthető, mivel több mint háromszor vett már részt benne.

A bringás reggeliken a csatlakozók ötöde vett részt, a Bike Citizens applikációra a legtöbben hármas osztályzatot adtak, a közösségi médiás kommunikációra és a plakátokra négyes-ötöst, a nyereményekre pedig inkább ötöst. A kampány egészével a válaszadók több mint 70 százaléka volt elégedett (52%) vagy nagyon elégedett (21,6%).

Mindenkinek köszönjük a válaszokat, és a visszajelzést! Igyekszünk a következő kampányokat ezek alapján is jobbá tenni.

* A felmérés alapja a kampány végeztével közzétett kérdőív, amelyet 667-en töltöttek ki. Mivel ez egy egyszerű online kérdőív volt, nem tekinthető reprezentatívnak.
** A százalékok összege itt azért nagyobb 100-nál, mert a kérdőív ezen kérdésénél több választ is meg lehetett jelölni, és ezért hangsúlyoztuk az ist is. 

 

Összes hír

Mit kell tenned?
Hírek

További hírek